info@tamico.ir

۰۲۱-۴۶۸۵۲۱۸۳ , ۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

info@tamico.ir

۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

آدرس

تهران، شهر قدس

ایمیل

info@tamico.ir

تلفن تماس​

021-46852183

ایمیل

info@tamico.ir

تلفن تماس​

۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

برش لیزری سپر خودرو با ربات

تماس با ما

اگر در مورد خدمات ما سؤالی دارید ، با ما تماس بگیرید

  • تهران، شهر قدس، شهرک صنعتی زاگرس، خیابان زاگرس، کوچه دنا، پلاک 7
  • ۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸
  • info@tamico.ir

پیام بگذارید


    برش لیزری سپر خودرو با ربات

    برش لیزری سپر خودرو با ربات

    هدف پروژه: هدف اصلی این پروژه، برش دقیق و با دقت بالا محل سنسور نقطه کور (BSD) روی سپر خودرو با استفاده از تکنولوژی لیزری و با کمک یک ربات صنعتی بوده است. این کار بهبود دقت و کارایی در فرآیند تولید سپر خودرو را هدف قرار می‌دهد. به دلیل سه بعدی بودن جایگاه سنسور روی سپر جلو و عقب امکان سوراخ کردن این محل با قالب وجود نداشته است و به همین دلیل مجبور به استفاده از ربات هستیم که قابلیت حرکت با 6 درجه آزادی را داراست.

    چالش های پروژه برش لیزری سه بعدی

    طراحی فیکسچر: از آنجایی که سپر خودرو انعطاف‌پذیر است، طراحی فیکسچر مناسب که بتواند نقاط مورد نظر برای برش را با دقت دهم میلی‌متر ثابت نگه دارد از چالش‌های جدی این پروژه می‌باشد.

    برش دایره در سه بعد: با توجه به اینکه دوایر مربوط به سنسورهای سپر خودرو با هیچ‌یک از صفحات کارتزین موازی نیست و در حقیقت در هر سه بعد دارای جهت‌گیری است، برنامه‌نویسی ربات به گونه‌ای که بتواند با دقت بالا در حد صدم میلی‌متر، منحنی‌های مربوطه را در فضا برش دهد از دیگر پیچیدگی‌های این پروژه بوده است. در این مرحله، تنظیمات توان لیزر، سرعت برش و فاصله فوکوس لیزر (فاصله کانونی) از اهمیت بالایی برخوردار است. عمود کردن لیزر سر ربات حین برش نیز جزو چالش‌های کار می‌باشد که اندکی تغییرات و عمود نبودن لیزر به سطح سپر، سبب بیضوی شدن محل برش می‌شود و در نتیجه سنسور قابل نصب نخواهد بود.

    کنترل ربات: ربات باید به نحوی برنامه‌ریزی و کنترل شود که حرکت‌های دقیق و هماهنگی با فیکسچر و لیزر انجام شود. این کار نیازمند برنامه‌نویسی دقیق و آزمایش‌های مکرر می‌باشد

    تصویری از شبیه‌سازی های صورت گرفته برای دستیابی به چینش مناسب قطعات و بررسی فضای کاری ربات در زیر آمده است.

    اجرای پروژه

    شرکت تامیکو

    برای دریافت مشاوره درخصوص انجام پروژه‌های برش رباتیک، جوش لیزر و فرآیندهای مشابه با کارشناسان شرکت تامیکو در ارتباط باشید.

    برای مشاهده سایر پروژه‌های انجام شده به لینک زیر مراجعه فرمائید:

    https://tamico.ir/portfolio

    اشتراک گذاری پروژه