info@tamico.ir

۰۲۱-۴۶۸۵۲۱۸۳ , ۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

info@tamico.ir

۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

آدرس

تهران، شهر قدس

ایمیل

info@tamico.ir

تلفن تماس​

021-46852183

ایمیل

info@tamico.ir

تلفن تماس​

۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

ربات‌ های انسان نما که هوش مصنوعی را متحول کردند (به همراه عکس ربات)

ربات‌ های انسان نما که هوش مصنوعی را متحول کردند (به همراه عکس ربات)

ربات‌ های انسان نما که هوش مصنوعی را متحول کردند (به همراه عکس ربات)

یک ربات انسان نما درست شبیه بدن انسان است. چنین روبات‌هایی، ربات‌های خدماتی حرفه‌ای هستند که برای خدمات دهی به مشتریان و به کارگیری ابزارهای انسانی مناسب هستند. این ربات ها برای نگهداری و بازرسی نیز عالی هستند. در زیر به برخی از حوزه‌هایی که ربات های انسان نما در آنها استفاده می شود به همراه عکس ربات اشاره شده است:

مهمان داری: روبات‌های انسان‌نما، مانند Kime، نوشیدنی‌ها و تنقلات مشتریان را در کیوسک‌های سلف سرویس در اسپانیا می‌ریزند و سرو می‌کنند.

آموزش: روبات های انسان نما Nao و Pepper با دانش آموزان در محیط های آموزشی، آموزش برنامه نویسی و ساخت کار می‌کنند.


مراقبت های بهداشتی: سایر ربات های انسان نما خدماتی را در محیط های مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند، مانند برقراری ارتباط با اطلاعات بیمار و اندازه گیری علائم حیاتی.


برترین ربات های انسان نما به همراه عکس

آخرین تکرار ربات های انسان نما می توانند مانند انسان ها صحبت کنند، راه بروند و طیف وسیعی از احساسات را بیان کنند. در این مقاله به برترین ربات‌های انسان‌نما می‌پردازیم که هوش مصنوعی را متحول کردند.

سوفیا

سوفیا (Sophia) که توسط Hanson Robotics در سال 2016 ایجاد شد، اولین رباتی است که در هر کشوری تابعیت خود را کسب کرده است. این ربات انسان نما در مراقبت از سالمندان تخصص دارد. او همچنین در مدیریت جمعیت در رویدادهای بزرگ بهترین است.

گریس به همراه عکس ربات

گریس (Grace) که توسط Hanson Robotics نیز ساخته شده است از افراد مسن در مراحل اولیه بیماری دژنراتیو مغز پشتیبانی می کند. او از هوش مصنوعی برای تشخیص بیمار استفاده می کند و می تواند به زبان انگلیسی کانتونی و ماندارین صحبت کند.

نادین

نادین (Nadine) یک ربات همدل است که تماس چشمی برقرار می کند، احوالپرسی می کند و مکالمات قبلی را به خاطر می آورد. او یک ربات شبیه انسان با خلق و خو، شخصیت و احساسات است. ربات انسان نما می تواند فرد را از بازدیدهای قبلی خود تشخیص دهد، تماس چشمی برقرار کند، دست بدهد، بسته به جلسات قبلی به چت ادامه دهد و غیره. او یک میکروفون، دوربین های سه بعدی عمقی و یک وب کم برای جمع آوری ورودی های بصری و صوتی دارد.

ربات انسان نما به همراه خالق آن
پروفسور نادیا تالمان از دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) و نادین، یک انسان نما که او و تیمش ایجاد کرده‌اند، در مصاحبه با رویترز در محوطه دانشگاه خود در سنگاپور در 1 مارس 2016 سؤالاتی را مطرح کردند.

Geminoid DK

این ربات انسان نما در واقع دوقلوی واقعی هنری شارفه، استاد دانشگاه آلبورگ است. این جدیدترین نسخه از سری Geminoid از اندرویدهای فوق واقعی است. این ربات انسان نما حاصل همکاری یک شرکت خصوصی ژاپنی و دانشگاه اوزاکا است. طراحی Geminoid DK بیش از نه ماه طول کشید. ظاهر کلی هنری شارف، رفتار او و حتی نحوه شانه بالا انداختن او به ربات داده شده است، و شارف نیز تارهای موی خود را برای استفاده در کلاه گیس Geminoid اهدا کرد. این ربات بسیار واقع گرایانه است و هدف اصلی از خلق این ربات آن است که ربات انسان نما را شبیه انسان کند.

جونکو چیهیرا (Junco Chihira)
این ربات انسان نمای توشیبا به صورت تمام وقت در یک مرکز اطلاعات توریستی در توکیو کار می کند. پیش از این، Junco Chihira می توانست فقط با یک سخنرانی از پیش تنظیم شده پاسخ دهد، اما اکنون دارای قابلیت تشخیص گفتار است و می تواند به سوالات گردشگران پاسخ دهد.

عکس ربات انسان نما Junco Chihira

جیا جیا

جیا جیا (Jia Jia) اولین ربات انسان نمای چینی است که تیم تحقیقاتی دانشگاه علم و فناوری در چین ساخت آن را به عهده داشته

. این زیبایی خیره‌کننده می‌تواند با کمک فناوری‌های تشخیص چهره و الگوریتم‌های تولید گفتار با افرادی که حالات چهره دارند، مکالمه‌های عادی ایجاد کند.

عکس ربات انسان نما jia jia

هان

هان (Han) در درجه اول تمرکز خود را برای کمک به مردم برای کسب رضایتمندی قرار می‌دهد و از دوربین های متعدد و فناوری تشخیص صدا برای گفتگو با مردم و مشاهده محیط استفاده می کند. حوزه تخصصی او در هتل ها یا موقعیت های خدمات مشتری است.

ربات شالو

Robot Shalu یک ربات انسان نما چندزبانه، با هوش مصنوعی، آموزشی و اجتماعی است که 6 موضوع را به 47 زبان مختلف آموزش می دهد.طراح آن Dinesh Kunwar Patel، یک معلم علوم کامپیوتر از بمبئی است.

اطلس

اطلس (Atlas) پویاترین ربات انسان نما در جهان است که با کارهای خطرناکی مانند ماموریت های نجات و جستجو سروکار دارد. بودجه این ربات توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده و سازنده آن Boston Dynamics تامین می شود.

دزدمونا – ربات انسان نما به همراه عکس ربات

Desdemona یک ربات انسان نما است که توسط Hanson Robotics ساخته شده و برای ایجاد شعر گفتاری در پاسخ به ارجاعات فرهنگی و موسیقی برنامه ریزی شده است.

نتیجه

استفاده از روبات های انسان نما در حال رشد است و هزینه های توسعه آن بالاست. با این حال، این بخش رشد خواهد کرد. طبق تحقیقات شرکت MarketsandMarkets، بازار ربات‌های انسان‌نما در حال حاضر 1.5 میلیارد دلار است که قرار است طی پنج سال آینده به بیش از 17 میلیارد دلار افزایش یابد. ربات‌های انسان‌نما با قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتر و ویژگی‌های شبیه به انسان می‌توانند با پیشرفت هوش مصنوعی وظایف بیشتری را در صنعت خدمات، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی انجام دهند.

مشخص نیست ربات‌های انسان‌نما تا چه اندازه در جامعه ادغام می‌شوند و انسان‌ها چقدر کمک آن‌ها را می‌پذیرند. در هر صورت، روبات‌های انسان‌نما تأثیر فوق‌العاده‌ای خواهند داشت و خوشبختانه، تعدادی در میان ما وجود دارند که می‌توانیم برای راهنمایی از آنها استفاده کنیم.

منبع: شرکت ARETOVE

ربات صنعتی تامیکو

شرکت دانش بنیان تامیکو ارائه دهنده خدمات در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید رباتیک و اتوماسیون، فروش انواع ربات‌های صنعتی نو و دست دوم، ساخت سلول‌های روباتیک، تامین تجهیزات ابزار دقیق، انواع ربوگان های نقطه جوش، انواع پمپ‌های اتوماتیک ماستیک و چسب، آموزش‌های کاربردی صنعتی، تعمیرات و نگهداری است.

برایرای اطلاع از قیمت انواع ربات های شرکت تامیکو و همچنین دریافت مشاوره برای پروژه‌های مرتبط با اتوماسیون خط تولید و خطوط تولید رباتیک با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله

نظرات خود را ارسال کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.