info@tamico.ir

۰۲۱-۴۶۸۵۲۱۸۳ , ۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

info@tamico.ir

۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

آدرس

تهران، شهر قدس

ایمیل

info@tamico.ir

تلفن تماس​

021-46852183

ایمیل

info@tamico.ir

تلفن تماس​

۰۹۰۱۶۵۶۵۱۱۸

چهار شرکت برتر سازنده ربات صنعتی

چهار شرکت برتر سازنده ربات صنعتی

چهار شرکت برتر سازنده ربات صنعتی

در این مقاله چند شرکت برتر سازنده ربات صنعتی معرفی می‌شوند. برای سالیان متمادی، صنعت رباتیک دنیا توسط مجموعه‌ای از شرکت‌ها راهبری شده است که از آن‌ها با عنوان “چهار بزرگ” (The Big 4) یاد می‌شود.

در واقع ربات‌های این شرکت‌ها را می‌توان در هزاران تاسیسات در سراسر دنیا یافت و روی هم رفته این 4 شرکت 75% بازار کل جهان را در دست دارند. بنابراین، به لطف برندسازی و طراحی محصول متمایز هر یک از این شرکت‌ها، اغلب با نگاه اول قابل تشخیص هستند.

1- ABB

ربات ABB را معمولا می‌توان با رنگ سفید و لوگوی قرمز متمایز آن شناخت.

ABB در سال 1988 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در زوریخ، سوئیس است. علاوه بر رباتیک، در سایر فناوری‌های اتوماسیون و تجهیزات برق نیز تخصص دارد.

درآمد سالانه این شرکت حدود 28 میلیارد دلار است و در سال 2002 اولین شرکت در جهان بود که 100000 ربات فروخت.

2- Fanuc

ربات‌های شرکت فانوک را معمولا می‌توان با رنگ زرد روشن آن شناخت.

Fanuc در سال 1972 تاسیس شد و در اوشینو، ژاپن مستقر است و دفتر مرکزی آن در پایه کوه نمادین فوجی قرار دارد. این شرکت در زمینه رباتیک و سایر تجهیزات اتوماسیون، به ویژه ماشین‌های CNC تخصص دارد.

درآمد سالانه این شرکت 4.7 میلیارد دلار است و بیش از 750000 ربات در سراسر جهان نصب کرده است.

3- KUKA

یکی دیگر از شرکت های برتر سازنده ربات صنعتی شرکت کوکا است. ربات KUKA را معمولا می‌توان با رنگ نارنجی ویژه آن شناخت.

KUKA در سال 1898 تاسیس شد، زمانی که به عنوان تولید کننده گاز استیلن شروع به کار کرد. این شرکت برای اولین بار در سال 1956 با سیستم جوش اتوماتیک وارد اتوماسیون صنعتی شد و اولین ربات جوشکاری خود را در سال 1971 ایجاد کرد.

این شرکت در شهر آگسبورگ آلمان مستقر است و درآمد سالانه 2.5 میلیارد دلار دارد که 899 میلیون دلار آن مربوط به رباتیک است.

4- Yaskawa

آخرین مورد از شرکت های برتر سازنده ربات صنعتی یاسکاوا است. مجموعه ربات‌های Motoman توسط Yaskawa تولید می‌شود که معمولاً می توان آنها را با رنگ سفید و آبی آنها تشخیص داد.

یاسکاوا در سال 1915 تاسیس شد اما اولین ربات آنها در سال 1974 منتشر شد. این اولین ربات صنعتی با موتور الکتریکی در ژاپن بود، زیرا ربات‌ها قبل از آن همه به صورت هیدرولیکی راه‌اندازی می‌شدند.

این شرکت در فوکوکا ژاپن مستقر است و درآمد سالانه آن حدود 1.7 میلیارد دلار است که حدود 597 میلیون دلار آن در بخش روباتیک است.

ربات‌های شرکت یاسکاوا

خرید ربات

شما می‌توانید برای خرید ربات‌های این شرکت‌ها در سریعترین زمان ممکن به همراه خدمات نصب، راه‌اندازی و تعمیر نگهداری این ربات‌ها با کارشناسان ما در شرکت تامیکو تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله

نظرات خود را ارسال کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.